Urban Deli, soppa och höst!

0kommentarer

Idag var Kalle och jag lediga samtidigt! Och det är inte ofta ska ni veta.
Vi har:
 
 
- Ätit årets godaste soppa på Urban Deli. Det vattnas i munnen nu när jag ska skriva om det.. Herregud. Och allt har vi att tacka Linneas tips för. Vi tog alltså rostad auberginesoppa med svamp och vitlökssallad. Det memorerade jag minsann duktigt från menyn. Ska se om jag kan locka med mig Carolina dit imorgon, vill ha mer! Dessutom ställdes det helt plötsligt fram en öl på bordet, efter "eh, den här blev över från ett annat bord. Ta den!". Så när vi försökt vara lite fina i kanten, kollat på klockan och noterat att det var en rimlig (eller åtminstone legitim) tid för en öl blev den uppdrucken. Mer sånt tack! Kalle är bakis idag så ölen blev mest min. Jorå, han är ute och slirar mitt i veckan ibland.
 
 
- Promenerat runt i ett iskallt och höstklätt södermalm. Kikade mest på möbler då vi är väldigt inne i inrednings-svängen nu. Och nästa onsdag levereras en matta hem till oss. Står i kö till och med. 
 
 
- Tagit superfina bilder. Eller det var mest Kalle som gjorde jobbet idag. Vi tränar ju upp honom, hehe. 
 
Ni ska få se lite bilder på min jacka snart. Det var premiärtur för den nämligen! Puss / A 

Kommentera

Publiceras ej