Missförstånd och trädkronor

0kommentarer


Igår skrev jag ju glatt om att jag skulle se Beckmans visning - vi kan enkelt konstatera att det inte riktigt blev så härligt som jag tänkt mig. Varför? Jag sprang åt fel håll, gick in i fel byggnad, väntade på Linnea som alltså inte var där utan på Berns osv osv. Jag har varit ganska sur efter det. Det var så ju jäkla varmt också. Alla andra strosade runt i små shorts och såg sådär park-redo ut, och jag kutade fram och tillbaka i min jacka och blev bara rödare och rödare. Skit samma, nu tänker jag dricka vin vid Medis. Och vara sval.



Det finaste med ringvägen hittills är att man i vårt köksfönster nästan bara ser gigantiska och gröna trädkronor. Blir klättersugen. I stugan brukade jag alltid klättra upp i våra stora björkar och rista in min + min dåvarande kärleks initialer. När jag var mindre alltså. Kändes så hemligt och pirrigt. Typ "tänk om mamma skulle se det här". Så kan det va. Hörs snart! /A

Kommentera

Publiceras ej